Varför ska du gå kursen?
Du ska gå kursen för att förstå dina kunders och användares upplevelser och beteenden. Digitaliseringen innebär stora möjligheter för den som på rätt sätt möter användarnas behov. En genomtänkt, positiv och enklare användarupplevelse ger dig fler affärer och ökad lönsamhet. Användarnas upplevelse och nöjdhet är helt avgörande för vilka produkter och företag som klarar sig i den allt hårdare digitala konkurrensen om synlighet och uppmärksamhet.
Genom denna utbildning får du metoder och verktyg för att snabbt och enkelt kunna utforska och innovera med människors behov som grund. Du kommer få en bra grund att stå på där du inhämtar den information du behöver för att kunna designa den användarupplevelse dina kunder efterfrågar.
För att kunna arbeta med user experience – UX krävs att man arbetar med användaren, eller ännu bättre – människan, i fokus. Att förstå användarnas upplevelse och ha dem i centrum är att arbeta användarcentrerat. I denna kurs får du både metod och verktyg för att förstå det problem du vill lösa, för vem du löser det samt hur du kan ta fram och testa dina lösningar på ett effektivt sätt. Det handlar om att arbeta med design thinking där du i en iterativ process empatiserar, definierar, idégenererar, bygger och testar det du och din verksamhet behöver. Vi tillämpar verktygen praktiskt så att du kan addera dessa till din verktygslåda och skapa värde direkt – allt utifrån dina behov.