House of Minds LABs följer en tvärvetenskaplig processmetod som skräddarsys för ditt behov och dina mål. LABs processmetod inkluderar såväl moderna som vedertagna verktyg inom bl a digital design, visuell design, UX och kundresor kopplat till strategisk verksamhets- och affärsutveckling. Digitaliseringens krav och möjligheter vävs naturligt in i processen. Du får en tydlig bild av professionell branding och corporate design. Vi skapar en handlingsplan som du kan implementera i ditt varumärke, din digitala plattform och din affärsutveckling. Full sekretess råder före-under-efter och skrivs på av alla parter.
1. Dialogmöte. Vi startar med ett förutsättningslöst dialogmöte ca 2 h online eller onsite. Efter dialogmötet definierar vi ett ramverk för branding, mål och metod. Du får en offert som du accepterar innan vi går vidare till steg 2.
2. LABs workshop. Två halvdagar online eller en heldag onsite. Din ”Branding Process” startar och faciliteras av seniora branding- och affärsutvecklare. Du och ditt varumärke står i centrum. Vi faciliterar agilt med en tydlig röd tråd. Handlingsplanen skapas av dig och övriga medverkande i vår Labs Workshop.
3. Follow-up. En halv dags follow-up-möte online eller onsite. Handlingsplanen som vi tillsammans har skapat i vår Labs workshop presenteras. Den diskuteras i detalj för acceptans och kommande implementering i din organisation.
Alla nyckelpersoner för att starta brandingprocessen ska delta. LABs-gruppen består optimalt av 3-10 deltagare, inte fler. Du bestämmer vilka som ska delta i vårt Branding LAB. Vi hjälper dig genom att belysa olika perspektiv på gruppsammansättningen. Ibland behöver både eldsjälar och motståndare delta. Ibland är det två olika LABs för att du ska komma i mål steg för steg. Det beror på förändringens karaktär och mål.
I en allt mer föränderlig omvärld behöver du anpassa ditt varumärke och din corporate design till nya krav och nya spelplaner. Digitaliseringen driver behovet av ux-design i rasande snabb takt. Samtidigt är det förödande att springa fort men fel. Du behöver ett professionellt forum för att tänka efter, analysera, diskutera och fatta rätt beslut. Innan du startar din brandingprocess. Att välja en professionell partner med utifrån-perspektiv är en viktig framgångsfaktor i förändringsprocesser.
Dina medarbetare måste vara delaktiga och acceptera ny branding och ny UX-design. Förändringar är alltid hot (Kullbergs kriskurva). Därför är dialog och delaktighet avgörande för om du ska lyckas med din förändringsprocess. Detta skapar vi tillsammans med dig i våra Branding LABs.
Framgångsrika och vedertagna verktyg, modeller och metoder kombineras och anpassas till just din förändringsresa och dina mål. Med 30 års erfarenhet av affärsutveckling, ledarskap, tillväxt, etablering, marknadsstrategi, digitalisering, corporate design, branding, HR, strategisk kommunikation och mycket mer finns många verktyg att hämta ur vår ”toolbox”.
Ditt Branding LAB faciliteras alltid av två erfarna design och innovationsledare med tvärdisciplinär kompetens och erfarenhet. Alla har lång erfarenhet av att initiera, planera, leda och utvärdera innovationsprocesser och affärsutveckling. Självklart råder full sekretess före-under-efter ditt Branding Lab.
Priset 148 000 SEK ex moms är ett grundpris som inkluderar tre steg i Branding LABs för upp till 10 deltagare. För enbart inledande möte debiteras 18 000 SEK ex moms.